2012. április 25., szerda

Guadalest - Museo de Microminiaturas y Microgigante



 Microgigante - A legkisebb és a legnagyobb

Ezzel lehetne jellemezni a két múzeumot (amire ha közös belépőt váltunk akkor olcsóbban megússzuk mint külön-külön jeggyel) ami kétség kívül nagy hatást tett mindannyiunkra. 

Ceruzabélből


Hallottam már miniatűr szobrokról, rizsszemre festett képekről, de élőben most láttam ilyet először. Hihetetlen, hogy mi fér el egy ceruza hegyében, egy hajszál végén vagy épp egy légy hátán. Egy teve a tű fokán* már meg sem kottyan, mehet egy egész karaván is :)

 *   "Mert könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni." Lukács evangéliuma"

Itt többek között Manuel Ussá alkotásait láthattuk, azt írták róla, hogy ő volt az első művész aki falevélre, magokra, madártollra vagy akár egy rovar szemére festett vagy szobrászkodott. 

Próbáltam fotózni, de az én kis gépemmel nem igazán lehetett éles képeket készíteni. Azért higgyétek el nekem, tényleg minik! :)

Állítólag itt van a világ legkisebb szobra kiállítva, amit végképp képtelen voltam lefényképezni. A felirat szerint egy hajszál végén van egy rózsa, azon pedig egy madár, csőrében egy kukaccal. Nos, a nagyítón keresztül is csak odáig jutottam, hogy rózsa és madár megvan, még azt is sejtem, hogy hol a csőre, de hogy még kukac is?? Azért elhittem nekik, ha már mondták :)

A spanyolok angolján van még mit csiszolni, de a lényeget értitek :)


Néhány kép azért ízelítőnek:


Kb. ez látható szabad szemmel

és ez nagyítón át nézve
felszarvazva

orrszarvúbogár előlről

A katica és az ember találkozása. A katica életnagyságban :)

Darázs hátán lovagolva

szárnyakkal betakarva


állatkert egy apró levélben

A légy hátán is megél

csigavonalban

madártollon

amennyire tudtam kinagyítottam


Találtam egy videot ami ugyan nem konkrétan az ezen a helyen kiállított dolgokról készült, de érdemes megnézni :-)




és még egy:





A másik múzeumban pedig egymás mellett találhatjuk a törpéket és az óriásokat. 
A földszinten a "Természet szíve" , melyből különböző élőlények születnek, majd kinő belőle az élet fája, mely az emeleten kap helyet, mintegy átnőve a plafonon. 



A fenti szív kicsiben, egy csigaházban




És egy óriási ló, melyben van egy aprócska lovacska, pont a mellkasában :-)


A lépcső pedig csigalépcső, "valódi" csigaházban. :)

csigalépcső

Az emberi kíváncsiság végtelen. Te meddig akarsz eljutni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése